چگونه مصرف برق یخچال فریزر را کاهش دهیم؟ آیا نوزادان می‌توانند ماست بخورند؟ چرا بانوان معلمی را ترجیح می‌دهند؟ نگهداری برنج پخته در یخچال | برنج پخته چند روز در یخچال می‌ماند؟ دبیر سندیکای تولیدکنندگان مکمل ایران: مکمل خارجی و وارداتی نداریم | روش‌های تشخیص مکمل اصل از تقلبی  برخورد قانونی با معلم‌بلاگر‌ها در مدارس دولتی و غیردولتی اگر شانه‌ها و کتفتان جوش می‌زند، بخوانید یک تونر طبیعی که برای درمان آکنه معجزه می‌کند در چه مواردی نباید از بوتاکس برای رفع چین‌وچروک صورت استفاده کرد؟ اعزام ۵۱۳ زائر حج عمره به سرزمین وحی از فرودگاه مشهد یک روش ساده برای از بین بردن سیاهی زیر چشم مدیریت اقتصادی خانواده چطور امکانپذیر است؟ هر کدملی یک مراقب سلامت دارد | پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده + جزئیات عربستان سعودی: زائران حج فقط با کارت هوشمند می‌توانند وارد مکه شوند پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۱۶ اردیبهشت ١۴٠٣) | تداوم بارش باران تا پایان هفته آیا تمدیدنکردن گواهینامه، مانع پرداخت خسارت بیمه می‌شود؟
سرخط خبرها

طرز تهیه انواع شربت نذری + لیست مواد لازم

  • کد خبر: ۱۷۶۱۷۰
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
طرز تهیه انواع شربت نذری + لیست مواد لازم
در این مطلب قصد داریم طرز تهیه‌ی چند نوع شربت نذری خوشمزه تابستانی ویژه ماه محرم را به شما آموزش دهیم.

به گزارش شهرآرانیوز، در ماه محرم غذا‌های نذری بسیار پر طرفدار است در این ماه شربت نیز یکی از گزینه‌های ساده و راحت استکه با توجه به تقارن این ایام با فصل تابستان و گرمای هوا، شربت گزینه‌ی مناسبی است و از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه بودن و تهیه آن هم راحت است.

مواد لازم تهیه شربت زعفران برای ۱۰۰ نفر

طرز تهیه انواع شربت نذری + لیست مواد لازم

آب:۲۴ لیتر

آبلیمو تازه: ۱۰۰ سی سی (برابر با ۱ لیوان)

شکر:۲ کیلوگرم

گلاب:۲۰۰ سی سی (برابر با ۲ تا ۳ لیوان)

زعفران: ۰.۵ گرم

یخ:به مقدار لازم

طرز تهیه شربت زعفران

مرحله ۱

برای تهیه این شربت خوشمزه ابتدا باید زعفران را آب کنیم. برای این منظور ابتدا زعفران را به خوب کوبیده به شکل پودر در می‌آوریم و در یک ظرف شیشه‌ای می‌ریزیم. سپس چند تکه یخ کوچک به آن اضافه کرده و صبر می‌کنیم تا یخ در دمای محیط ذوب شود. این کار باعث رنگ دهی بهتر زعفران می‌شود. این روش از آب کردن زعفران با آب جوش تاثیر بهتری دارد.

مرحله ۲

اکنون باید شهد را آماده کنیم. برای این کار آب را در داخل یک دیگ ریخته و صبر می‌کنیم تا به جوش بیاید. سپس درجه حرارت شعله را کم کرده و شکر را به آن اضافه می‌کنیم. حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر می‌کنیم تا شربت با حرارت ملایم به جوش بیاید و غلیظ‌تر شود. بعد از اینکه شربت به قوام مورد نظر رسید، دیگ را از روی حرارت برداشته و صبر می‌کنیم تا کمی خنک شود.

مرحله ۳

پس از اینکه شربت کمی خنک‌تر شد، گلاب و زعفران آب شده را به قابلمه اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید ۳ تا ۴ قطره اسانس هل را به شربت اضافه کنید. به خاطر داشته باشید که اسانس هل بسیار تلخ است و اگر به میزان زیادی اسانس هل به شربت اضافه کنید، شربت تلخ خواهد شد. پس از آن صبر کنید تا شربت کاملا خنک شود.

مرحله ۴

پس از خنک شدن شربت، لازم است تا آن را با آب و یخ رقیق نمایید و سپس سرو کنید. همچنین می‌توانید این شربت را در داخل بطری‌های درب دار ریخته و برای مدت طولانی در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه شربت آبلیمو برای نذری

شربت آبلیمو یکی دیگر از خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین انواع شربت نذری محرم است که می‌توانید در ایام سوگواری محرم برای مهمانان خود آماده کنید.

طرز تهیه انواع شربت نذری + لیست مواد لازم

مواد لازم برای تهیه شربت آبلیمو:

آب: ۲۰ لیتر

آب لیموی تازه: ۱۰ لیوان

شکر: ۴ کیلوگرم

گلاب: به مقدار لازم

طرز تهیه شربت آبلیمو:

ابتدا یک ظرف مناسب درب دار را انتخاب کنید، زیرا در حین تهیه درب آن را ببندید. سپس شکر و آب را به ظرف اضافه کنید و آن را هم بزنید، اجازه بدهید مدتی به صورت ثابت باقی بماند، تا شکر‌ها کاملا داخل آّب حل شوند. پس از آن آبلیمو را اضافه کنید. برای تهیه شربت آبلیمو بهتر است از آب لیموترش تازه استفاده کنید و تفاله‌های آن را نیز برای تهیه‌ی آن استفاده کنید. سپس گلاب و زعفران دم کرده را اضافه کنید. می‌توانید میزان ترشی و شیرینی آن را باب میل خود تنظیم کنید. شربت آبلیمو را داخل یخچال قرار بدهید تا خنک شوند. در غیر این صورت به آن یخ اضافه کنید تا خنک و سرد شود.

مواد لازم برای تهیه شربت تخم شربتی نذری برای ۱۰۰ نفر

آب: ۲۴ لیتر

تخم شربتی: یک کیلوگرم

زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه

شکر: ۳.۵ کیلوگرم

لیموترش تازه: ۲۰ عدد

طرز تهیه شربت تخم شربتی نذری برای ۱۰۰ نفر

مرحله ۱

ابتدا تخم شربتی را در داخل یک کاسه ریخته و کمی آب به آن اضافه می‌کنیم تا لعاب انداخته و حجیم‌تر شود.

مرحله ۲

با استفاده از یک صافی ریز تخم شربتی‌ها را چندین مرتبه شست و شو دهید.

مرحله ۳

اکنون در داخل یک قابلمه شکر و آب ریخته و بر روی حرارت متوسط قرار دهید تا به آرامی بجوشد. هنگامی که به غلظت مورد نظر رسید، آن را از روی شعله گاز بردارید.

وقتی شیره خنک شد، تخم شربتی و زعفران دم کرده را به آن اضافه کرده و با آب خنک میل کنید.

مواد لازم برای تهیه شربت خاکشیر نذری برای ۱۰۰ نفر

طرز تهیه انواع شربت نذری + لیست مواد لازم

شکر: ۳ کیلوگرم

آب: ۲۴ لیتر

عرق بیدمشک یا گلاب: ۲ الی ۳ لیوان

خاکشیر: ۱ کیلوگرم

پودر زعفران: به اندازه لازم

طرز تهیه شربت خاکشیر نذری برای ۱۰۰ نفر

مرحله ۱

ابتدا خاکشیر را بشوئید. سپس در آب نگه دارید و صبر کنید تا خیس بخورد.

مرحله ۲

اکنون ۲۴ لیتر آب را در داخل یک دیگ ریخته و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. هنگامی که آب جوش آمد، شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا دانه‌های شکر به طور کامل حل شوند. پس از اینکه دانه‌های شکر به خوبی حل شد، گلاب را به آن اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

مرحله ۳

اکنون پودر زعفران را نیز در داخل شربت ریخته و اجازه دهید تا جوش آمده و غلیظ شود. پس از اینکه شربت به غلظت لازم رسید، آن را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله ۴

شربت‌ها را در داخل لیوان‌ها ریخته و خاکشیر را به آن‌ها اضافه کنید. کمی آب و یخ نیز بر روی شربت ریخته تا رقیق‌تر شود. اکنون شربت آماده است و بهتر است که آن را خنک سرو کنید.

طرز تهیه ساده‌ترین شربت نذری

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تهیه شربت نذری، استفاده از مایع شربت‌های آماده است.

این شربت‌ها با طعم‌های مختلفی موجود می‌باشند شما به مقدار مورد نیاز، شربت را داخل ظرف مناسبی بریزید و سپس به مقدار لازم آب به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

در پایان مقداری یخ به آن اضافه کنید تا سرد شود و از آن استفاده کنید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->